loulou-seoul.reismee.nl

Fysiek les

15 november

Het gaat zo snel. Het voelt alsof de tijd voorbijvliegt. Na de midterm week heeft de school besloten om fysiek les te gaan geven. Dat was heel erg wennen want dat betekende dat ik elke dag naar school moest. Gelukkig was het maar 10-15 minuten lopen naar school dus dat was ideaal. De eerste dag was heel gek. Je stapt de klas binnen en natuurlijk herken je de professor en de studenten van de online lessen maar om elkaar dan toch opeens fysiek te zien is wel leuk. De fysieke lessen gingen enorm goed en ik pakte hierdoor de lessen nog sneller op. Ik was wel een paar keer verdwaald omdat de school enorm groot is en er veel verschillende gebouwen zijn. De universiteiten in Nederland zijn er niks bij. De afstanden tussen de gebouwen waren ook veel groter. Het lijkt wel een klein dorpje haha. Ondanks corona was het goed te doen om de lessen offline te volgen. Ze hebben hier duidelijke regels waar je je aan moet houden. De temperatuur wordt bijvoorbeeld elke keer gemeten als je het gebouw inkomt en je moet ook contactgegevens achterlaten zodat als er bij iemand corona geconstateerd werd dat ze heel snel kunnen zien wie er in de buurt is geweest en kunnen ze snel handelen. Gelukkig ben ik nooit besmet geraakt en heb ik altijd rustig mijn lessen fysiek kunnen volgen. Doordat ik fysiek les had was het ook makkelijker om met mijn klasgenoten bevriend te raken. Ik ging hierdoor bijvoorbeeld na school met vrienden van school uiteten of we dronken koffie. Het contact leggen ging veel makkelijker dan tijdens de online lessen.

In de buurt van de school zitten veel leuke drink- en eettentjes. Ook is er op de campus altijd wel gezelligheid. Er is ook een restaurant in de school dus dat is wel gezellig. Het is echt ingericht voor studenten. Je kan dit een beetje vergelijken met Leiden. Veel restaurantjes en cafés zijn ook goedkoper en overal waar je komt zie je studenten studeren of met vrienden chillen. Ook krijg je vaak korting als je je studentenpas laat zien.

Doordat de coronasituatie heel goed gaat in Korea is er nog altijd veel mogelijk. Vorige week ben ik zelfs uitgegaan dat was een enorme ervaring. Foreigners en Koreanen door elkaar haha het was een fijne sfeer. Het uitgaan is vergelijkbaar met uitgaan in Nederland alleen de Koreaanse mannen zijn zoveel respectvoller. Ze bewaren goed de afstand, soms maken ze een praatje maar meestal laten ze je lekker je ding doen en dat is fijn.

Ook ben ik naar een foodmarkt geweest. Het eten is hier zo geweldig. Je kan overal eten en de protocollen voor hygiëne zijn enorm hoog. Hierdoor kan je elk restaurant binnen stappen en bestellen zonder erbij na te denken. Ik denk dat het eten wel een van de beste dingen is van Korea. Er is zoveel mogelijk en het is ook nog eens goedkoop. De markt was enorm interessant omdat ik daar echt zag waar de bevolking zelf boodschappen deed en de markt vond ik echt bij Azië horen en dat was leuk omdat je hierdoor een andere kant van Seoul zag. De mensen zijn ook altijd super verrast als je eten wilt bestellen en ze proberen je zo goed mogelijk te helpen.

De kerstsfeer is ook al begonnen en daar moest ik ook echt aan wennen. In elk café werd er al kerstmuziek gedraaid en de stad werd ook bedolven met allemaal lampjes en kerstverlichting. Hier in Korea vieren ze Kerst niet echt met familie maar meer met vrienden en ze vieren het 1 dag. Het kerstshoppen kon hier niet vroeg genoeg beginnen. Ik ging shoppen met een vriendin en het was zo druk. Het leek wel of alles gratis was haha wat natuurlijk niet zo was maar de sfeer was geweldig.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!