loulou-seoul.reismee.nl

1.5 maand onderweg

4 oktober 2021

Het is alweer oktober. Ik vind alles erg snel gaan en ik denk dat dit komt omdat er zoveel op me afkomt. De lessen gaan rustig door en het wordt gelukkiger wel allemaal een stuk duidelijk. Hierdoor gaat alles steeds makkelijker en soepeler. De lessen in het Engels gaan ook veel beter. Ik moest zo erg wennen. Veel mensen zeiden altijd dat als je in een omgeving bent waar je Engels moet spreken dat je het uiteindelijk vrij snel oppakt en dat is ook zo. Ik leer onbewust zo snel.

Deze periode moest ik naar de immigratie office om mijn ARC aan te vragen. Een ARC staat voor Alien Registration Card. Het is een nationaal identificatie card die je moet hebben als je langer dan drie maanden wilt blijven in Korea. Deze heb ik aangevraagd en hierbij moet je je vingerprints afgeven. Het was een ervaring. Het is vergelijkbaar met naar een gemeentehuis gaan en je rijbewijs aanvragen, haha dat gevoel kreeg ik erbij. Erg interessant als er bijna niemand Engels spreekt maar met een translate app is het helemaal gelukt.

Naast studeren heb ik ook al een aantal activiteiten gedaan. Het is een enorm bevrijdend gevoel dat je je alleen hoeft te focussen op school en daarnaast lekker kan doen wat je wil. Ik heb deze periode de hoogste toren van Zuid-Korea bezocht de Lotte Tower. De toren is 555 meter hoog en het was geweldig. Het uitzicht over de stad was waanzinnig en toen kreeg ik pas door hoe groot deze stad eigenlijk is. Daarnaast ben ik een weekend naar Busan geweest. Busan is de derde grootste stad in Zuid-Korea. Het ligt aan de oceaan dus het was heerlijk om het strand te kunnen bezoeken. Het is heel makkelijk om met de trein te reizen. De treinreis duurde ongeveer 3 uur en dan ben je aan de andere kant van Zuid-Korea. Ik raad het echt aan mocht je ooit in Zuid-Korea komen om Busan te bezoeken. Het is een andere atmosfeer dan Seoul. Busan loopt een beetje achter. Het is minder gericht op toeristen maar daarom een hele leuke ervaring.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!