loulou-seoul.reismee.nl

De vrije wereld in

Op 7 september mochten we na 14 dagen de airbnb waar we in quarantaine zaten verlaten. Ik moet bekennen het was een bijzondere ervaring. Ik had me voorbereid dat het zwaar zou zijn maar dat viel wel mee. Wat ik wel heel lastig vond is dat ik 14 dagen in een appartement zat en ik niet eens weet hoe de hoek van de straat eruitzag. We kwamen in het donker aan dus er was toen we aankwamen niet zoveel te zien.

Twee weken in quarantaine is bijzonder om mee te maken. Naast dat ik om de zoveel uur mijn telefoon moest bewegen zodat de overheid kon zien dat ik bij mijn telefoon in het appartement was, moest ik elke ochtend en avond mijn temperatuur invoeren. De eerste week vloog voorbij. Ik keek veel films, las veel over Zuid-Korea en bestelde elke dag eten via een app (vergelijkbaar met thuisbezorgd).

Ook moest ik me de eerste week inschrijven voor vakken die ik wilde volgen op de universiteit. Ik heb nog nooit zo’n competitief iets meegemaakt. Het inschrijven van de vakken ging open om 9 uur en voordat ik het wist zaten de meeste vakken alweer vol. Na drie dagen van vakken inschrijven en opnieuw inschrijven en uitschrijven was ik tevreden met mijn vakkenpakket.

De tweede week van de quarantaine begonnen de lessen online. Dat was vanwege corona. De tweede week ging voor mij gevoel dus supersnel. Er kwam veel op mij af. De eerste lessen vond ik wel spannend omdat alles in het Engels was. Ik kon wel Engels spreken op vakantie maar lessen in het Engels vond ik toch wel even andere koek. De docenten waren gelukkig enorm aardig en ik moet eerlijk bekennen ik wist niet dat online lessen nog zo interactief konden zijn.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!